
UKK/FAQ:
K: Miten hintanne voivat olla niin edulliset?
V: Pidämme kiinteät kulut minimissä ja myymme omia tuotteitamme ilman välikäsiä (pl. xHP). Tuotteen hinta asettuisi helposti 500€+ hintaluokkaan jos hankkisimme kalliit tilat, lisää työvoimaa, panostaisimme rekvisiittaan ja markkinointiin. Maksaisit siis samasta tuotteesta enemmän.
K: Millainen on hyvä/paras softa?
V: Tähän ei ole yhtä selkeää vastausta. Mielestämme hyvä softa täyttää mahdollisimman tarkasti asiakkaan vaatimukset tekniikan sallimissa rajoissa ja on toteutukseltaan asiallisesti tehty. Asiakkaan näkökulmasta, ennen ostopäätöstä tuotetta pystytään usein vertailemaan ainoastaan numeroiden ja hinnan perusteella. Joku mieltää muista seikoista välittämättä eniten tehoa tarjoavan vaihtoehdon parhaaksi, joku toinen arvostaa luotettavuutta ja käytettävyyttä. Valmiina pakettina ei siis kaikkia miellyttävää ratkaisua ole mahdollista saada, vaan se on aina jonkin asteinen kompromissi eri osa-alueiden välillä. Tästä syystä pyrimme kartoittamaan asiakkaan tarpeet kattavasti, jotta lopputulos olisi mahdollisimman hyvä.
K: Ovatko softanne turvallisia?
V: Kyllä! Turvallisuus, luotettavuus ja kestävyys ovat avainroolissa kun teemme säätöjä. Tehonlisäykset suoritetaan tekniikan ehdoilla, niin että kaikki moottorin toiminnan ja keston kannalta kriittiset arvot pysyvät järkevissä rajoissa. Turvarajoja ei myöskään poisteta käytöstä, kuten joillakin on valitettavasti tapana tehdä.
K: Paljonko autostani saa lisää tehoa ja vääntöä?
V: Ilman teknisiä muutoksia lisäys on normaalisti samaa luokkaa mitä markkinoilla yleisesti luvataan. Useinkaan kysymys ei ole siitä paljonko maksimissaan tehoa irtoaa vaan siitä paljonko sitä on järkevä ottaa ulos. Ota yhteyttä niin suunnitellaan juuri sinulle parhaiten sopiva ratkaisu.
K: Firma X lupaa paljon suuremman tehonlisäyksen. Voitteko tehdä saman?
V: Riippuu tapauksesta. Joskus kyse on siitä että auton lähtöteho on jo huomattavasti korkeampi mitä valmistaja ilmoittaa ja sitten verrataan ilmoitettua lähtötehoa ohjelmoituna saavutettuun huipputehoon -> lisäys näyttää suuremmalta mitä se todellisuudessa on. Yleisempää tosin on se että lupaus ei pidä todellisuudessa paikkaansa tai sitten se on saavutettu kyseenalaisin keinoin. Näihin kyseenalaisiin keinoihin emme ryhdy.
K: Onko kyseessä "bulkki" vai "custom" softa?
V: Softa tehdään asiakkaan toiveiden mukaan tekniikan rajoitukset huomioiden ja hienosäädetään toimimaan juuri kyseisessä yksilössä, kyseessä ei siis ole valmis "bulkki" softa.
K: Onko autooni saatavana stage 2 tehonlisäys?
V: Eri stage/eco vaihtoehdot ovat enemmänkin niille jotka jälleenmyyvät muiden valmiita softia, eli on tehty tietyt versiot valmiiksi, joista kuluttaja voi sitten valita. Me pystymme muokkaamaan ohjelmaa portaattomasti ja tapauskohtaisesti, joten tarvetta valmiille stage vaihtoehdoille ei ole.
K: Paljonko tehonlisäys maksaa?
V: Yleisesti 200€-390€ riippuen autosta. Erikoismallit saattavat poiketa normaali hinnoittelusta. Hinnat sis alv. 24%. Ota yhteyttä niin katsotaan hinta kohdilleen.
K: Milloin teillä on aikaa ohjelmoida autoni?
V: Yritysasiakkaille ja yhteistyökumppaneille on erikseen sovitut aikataulut. Normaalisti yksityisasiakkaille jonoa on noin kaksi päivää - viikko mutta esim. viime vuonna ajoittain jopa yli kolme viikkoa. Saatavuus riippuu sijainnista, mahdollisista peruutuksista ja muutoksista. Jotain siis voi olla tarjolla hyvinkin nopealla aikataululla mutta lähtökohtaisesti jos tarvitset ohjelmoinnin nyt/heti/välittömästi, emme välttämättä pysty auttamaan.
K: Milloin olette avoinna/tavoitettavissa?
V: Työtä tehdään joustavasti sopimuksen mukaan. Varsinaisia aukioloaikoja ei ole. Puheluihin vastaamme mahdollisuuksien mukaan arkisin klo 08:00- 18:00 mutta suosimme ensisijaisesti yhteydenottoa sähköpostitse tai txt/whatsapp viestillä niin voimme palata asiaan heti kun se on mahdollista. Muista ilmoittaa myös auton tiedot!

- Yleistä: Nordic ECU Solutions suorittaa yli kymmenen vuoden kokemuksella erilaisia moottorinohjauksen ohjelmointeja, kuten tehonlisäykset sekä mm. ajoneston poistot ja DSG/S-Tronic ohjelmoinnit jne. Kehitystyömme ja ydinosaamisemme keskittyy pääosin VAG, MB ja BMW ajoneuvoihin, mutta kokemusta on toki muistakin merkeistä. Myös erikoisemmat ohjelmointikohteet tapauskohtaisesti mahdollisia. Ota yhteyttä ja kysy lisää!
- Muutosten laillisuus: Tutustu Ajoneuvolakiin. Muutoksia jotka tekevät ajoneuvosta määräysten vastaisen ei voida toteuttaa ajoneuvoon, jonka tiedämme tulevan tieliikennekäyttöön. Kyseiset muutokset voidaan myydä/suorittaa vain siinä tapauksessa kun asiakas hankkii ne kilpa tai muuhun tarkoitukseen joka täyttää "ei tieliikennekäyttöön" käsitteen.
- Toimintamalli: Valmistamme kaikki softamme itse asiakkaan toivomusten mukaan. Kaikki optimointimme sisältävät ajonaikaisen datan analysoinnin ja tarvittaessa hienosäädöt, jotta juuri sinun autosi toimii optimaalisesti. Olemme karsineet ympäriltä kaiken ylimääräisen ja panostaneet itse tuotteeseen, joten maksat vain olennaisesta. Ohjelmoinnin suorituspaikka ja ajankohta sovitaan aina etukäteen tapauskohtaisesti. Pääsääntöisesti työtä tehdään liikkuvasti, eli tulemme paikanpäälle suorittamaan ohjelmoinnin. Ohjelmoinneillemme annamme tyytyväisyystakuun.
- Yrityksille: Teemme yhteistyötä useiden autoliikkeiden ja korjaamoiden kanssa. Haluatko varmistua että vaihdossa tullut auto on alkuperäisellä ohjelmistolla tai selvittää onko esim. saastelaitteita ohjelmoitu pois käytöstä? Seisooko korjaamon pihassa mystinen ongelmatapaus ja epäilykset kohdistuvat vahvasti vialliseen softaan tai ohjainlaitteeseen? Kaipaako asiakas tehojen lisäystä tai muuta ohjelmointi palvelua, jota ette itse pysty suoraan tarjoamaan? Esim. näissä asioissa voimme auttaa teitä! Pystymme toteamaan onko moottorinohjauksen ohjelmaa muokattu, korjaamaan virheellisesti tehdyt ohjelmat, palauttamaan autoon vakio ohjelman, kloonaamaan/sopeuttamaan uuden/käytetyn moottorinohjausyksikön rikkoutuneen tilalle jne. Ota yhteyttä ja kysy lisää!
- xHP Flashtool: Olemme virallinen xHP Flashtool jälleenmyyjä. Kauttamme saat siis edullisesti myös suositut xHP ohjelmoinnit useimpiin BMW:n ZF 6 ja 8 vaihteisiin sekä DCT vaihteistoihin. Pelkän vaihteiston ohjelmointi 6 ja 8 vaihteiset stage1, 2 tai 3 = 230€, DCT vaihteistot 290€. Moottorin optimoinnin yhteydessä alk. 180€. xHP tarjoaa sinulle mahdollisuuden testata softaa 24h ja saat rahasi takaisin jos et ole tyytyväinen ja vaihteisto palautetaan vakio ohjelmalle kyseisen ajan puitteissa. Sinulla on myös mahdollisuus vaihtaa kerran stage valintaasi/säätöjä maksutta, tämän jälkeen muutoksista veloitetaan 50€/kerta. Voit tarkistaa saatavuuden omaan autoosi osoitteessa: https://www.xhpflashtool.com
- Hinnoittelumalli: Koska softamme ovat omaa tuotantoa (pl. XHP tuotteet), hinnoittelumme perustuu melko suoraan siihen miten työläs/haastava tehtävä on meidän näkökulmastamme. Eri valmistajien ja aikakausien ohjainyksiköissä on huomattavia eroja. Yksi hintaan vaikuttava tekijä on se, miten pitkään kyseisen yksikön luku ja ohjelmointi prosessi vie ja onnistuuko ohjelmointi OBD:n kautta vai pitääkö ohjausyksikkö irrottaa ja mahdollisesti myös avata työn suorittamista varten tai jopa muistipiiri(t) juottaa irti ja vaihtaa. Toinen asia on itse softamuutoksiin liittyvä työn määrä, joka myöskin vaihtelee huomattavasti. Erikoisten/harvinaisempien mallien hinta on yleensä korkeampi, sillä niiden volyymin ollessa pienempi, kehitystyön määrä voi kuitenkin olla jopa normaalia suurempi. Myönnettäköön että kyseinen hinnoittelumalli ei ole selkein mahdollinen mutta toisaalta se on reilu niin asiakasta kuin tekijääkin kohtaan.
- Hinnat: OBD:n kautta tehtävän tehonlisäyksen hinta asettuu yleensä 200-390€ haarukkaan. Popcorn/Hardcut yms. tapauskohtaisesti. DSG/S-Tronic ohjelmoinnit alkaen 200€. Suoraan ohjainyksikköön tehtävät työt alkaen +50€ edellämainittuihin hintoihin. Moottorin ohjelmoinnin yhteydessä yleensä osa optioista voidaan sisällyttää hintaan. Kysy rohkeasti tarjous tarvitsemallesi paketille. Hinnat sis. alv. 24%.
- Yhteystiedot:
- Puh/whatsapp/txt: 0413691406
- Email: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
- https://www.facebook.com/nordicecu/
- Y-Tunnus: 2966926-9
- Käyntiosoite: Kolmiokuja 1, 31400 Somero (Vain ajanvarauksella)
- Alueet joilla toimimme pääsääntöisesti: PK-seutu, Turku, Salo, Forssa, Somero ja näiden lähialueet
- Normaalisti tulemme suorittamaan ohjelmoinnin paikanpäälle, kunhan varaustilanne ja etäisyys sen sallivat!
- Maksutavat:
- Käteinen, MobilePay, PayPal ja alla mainitut maksutavat. Nyt saatavilla myös Klarnan osamaksu/lasku ja yrityksille verkkolaskutus mahdollisuus.
